יום רביעי, 6 בנובמבר 2013

בשבוע שעבר יצאה שכבת ח' בליווי מספר מש"צים משכבת ט' לגיחה השנתית בפארק אפק, מקורות הירקון.

מספרת אלומה, תלמידת כיתה ט2, על הפעילויות שהעבירו והחוויות המהנות -


ביום ראשון יצאה שכבת ח' ומשצי"ם לגיחה. הגיחה התבצע בשמורת הטבע ליד כפר הבפטיסטים.
לאחר העמסת האוטובוסים יצאנו לשטח, הגענו, התמקמנו ונעשה מסדר פתיחה בו הוסברו כללי ביטחון וקצת מסדר היום.
לאחר מכן התחילה הבנייה, כל כיתה הייתה צריכה לבנות מתקני כגון: גדר, שער, פח, לוח מודעות, תורן ועוד מתקנים למיניהם. את המתקנים הכיתה יכלה לבנות רק מסנאדות וחבלים.
פעילות זו נמשך עד החשכה, כאשר הסתיימה הבנייה הכיתות התחילו לבשל, בכל כיתה היה צוות שהיה אחראי על הבישול לכל הכיתה בתנאי שטח. באותו הזמן שאר הכיתה עברה פעילו הפוגה, שהיא פעילות חווייתית ומהנה שכוללת משחק שעוזר לגיבוש הכיתה.
כאשר כל הכיתות סיימו לאכול יצאנו לפעילות א"ש לילה בפעילות זו הכיתות עברו תחנו והסברים על הלילה ואופן ההתנהגות בו, כל זאת כאשר הם הולכים במבנה ומדמים גדוד צבאי. בסוף הפעילות הכיתות הלכו לישון.


ביום שני הכיתות התעוררו וניתן להם זמן חופשי ופת שחרית (ארוחת בוקר קטנה, קורנפלקס, תה וביסקוויטים). לאחר מכן הם יצאו לפעילות אתגרית בחוץ כאשר חצי שיכבה עוברת תחנות שונות שהפעילויות שלהן מאתגרות, מצחיקות ומצריכות שיתוף פעולה של הכיתה. במקביל החצי השני עובר פעילות ניווט שבנויה כמו "המרוץ למיליון"  וכולל פעילויות מצחיקות והכרת הסביבה. לאחר שעה חצאי הכיתות התחלפו.
בזמן זה הגיעו להתרשם מגיחה דיירי מעון "בני-ציון" שמשתתפים בפילות בספרייה של בית הספר, אחת הכיתות אירחה אותם במחנה שלה ועשתה איתם קעקועים ומשחקים שונים.
כאשר הכיתות חזרו למחנה הם אכלו ארוחת בוקר וניתן להם זמן לשיפור הבנייה במחנה הכיתתי עד שיעבור צוות השיפוט. לאחר שהשיפוט עבר הכיתות התחילו בפירוק המחנה, כל כיתה פירקה את כל המבנים ודאגה שהמקום יראה בדיוק כמו שהם קיבלו אותו, אם לא יותר נקי.

כאשר כל הכיתות סיימו לפרק נערך מסדר סיום שכבתי שבו הוכרזו הזוכים בגיחה והכיתות עלו על האוטובוסים וחזרו לבית הספר.
הגיחה הייתה מהנה ביותר, המסדרים והפעילויות השונות, ובעיקר החברה שלנו בצוות ההדרכה ביננו לבין עצמנו.
הגיחה לימדה אותי המון, על ההדרכה עצמה ואיך להתנהג ולהתנהל, על להתגמש ולמצוא דרכים יצירתיות להעביר דברים משעממים, כאלו שאף אחד לא רוצה לעשות ולגרום לכולם לבצע זאת.

אלומה אפל, ט2


 

תגובה 1: